Aide Batman à programmer l’Intelligence Artificielle de la Batmobile.
Batman travaille dans la Batcave sur le programme de la Batmobile. Il cherche à programmer les instructions pour vaincre ses ennemis de façon automatique.
Le système scanne les ennemis alentours et renvoie les informations sur les ennemis :
Pour l’instant, dans cette version bêta de la Batmobile, celle-ci ne se déplace que dans une seule direction et démarre toujours à la position x:0.
La batmobile peut faire feu et retire 10 PV à chaque fois. Pour vaincre un ennemi qui a 22 PV, il faudra faire feu 3 fois.
La batmobile ne se déplace que dans un sens, il faudra donc vaincre les ennemis selon l’ordre croissant de leur position x.
Tu dois retourner les instructions que doit réaliser la batmobile pour vaincre tous les ennemis :
Par exemple, s’il y a un ennemi « x:3 pv:35 », tu dois retourner : « DDDFFFF »
challenge code for resolution via API: BATMAN_1
Some resources to help you:
Data and algorithmic logic Methodologies Corrections
Progress through challenges using our resolution aids: tools, techniques and advice to help you overcome the most complex programming challenges with methodology, confidence and creativity.
Dataset and algorithmic logic
Based on the data and the expected response, use the process to determine the logic to implement.
Show data and progressDevelop a structured approach with our solving guides. Work on specific concepts such as object-oriented programming or unit testing to improve your coding style and progress.
No methodology yet for this challenge, but we are working on it! Follow us to be informed of the release!
The corrections allow you to discover certain technical concepts but will also give you a solution to the challenge. Code the challenge yourself before consulting the corrections ;)
Programming concept(s) that can be used to solve this challenge: Conditions, Tableaux, Fonctions, Parsing
Other challenges to complete
Corrections, challenges, news, technical monitoring... no spam.