Aide Wall-E à empiler correctement les cubes pour construire la tour la + haute possible.
Dans les challenges précédents, Wall-E traitait les déchets. Maintenant il a tout traité et voudrait donc les empiler pour les ranger. Aide-le à construire de grandes tours !
Wall-E se retrouve face à des cubes de déchets positionnés aléatoirement et repéré chacun par une coordonnée unique, sur un quadrillage de 15×15.
Dans les données d’entrée :
Wall-E va tenter d’empiler les cubes.
Wall-E pose les cubes selon ces règles :
Tu dois retourner le produit du dernier étage atteint * le nombre de cubes posés sur le dernier étage. Par exemple, si je pose à la fin 5 cubes sur l’étage 8, je retourne 5 * 8 = 40.
L’étage 1 est déjà posé (= données d’entrée).
Remarques :
challenge code for resolution via API: WALL_E_3
Some resources to help you:
Data and algorithmic logic Methodologies Corrections
Progress through challenges using our resolution aids: tools, techniques and advice to help you overcome the most complex programming challenges with methodology, confidence and creativity.
Dataset and algorithmic logic
Based on the data and the expected response, use the process to determine the logic to implement.
Show data and progressDevelop a structured approach with our solving guides. Work on specific concepts such as object-oriented programming or unit testing to improve your coding style and progress.
No methodology yet for this challenge, but we are working on it! Follow us to be informed of the release!
The corrections allow you to discover certain technical concepts but will also give you a solution to the challenge. Code the challenge yourself before consulting the corrections ;)
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Programming concept(s) that can be used to solve this challenge: Grille 2D, Tableaux, Programmation Orientée Objet, Fonctions, Parsing
Other challenges to complete
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